Back to top

/ KONG

ab 207g

Unique design: adjustable clearance eliminates bearing jamming even with the toughest clamping – Kong of Tune.


Technical data

Body Material aluminium
Freewheel Materialaluminium
Axle Materialaluminium, Ø 17 mm
Pawl Material titanium TiAI6V4
Toothing Material titanium TiAI6V4
Production methods CNC -machined one-piece body and freewheel body, anodized and lasered
Number of holes 24, 28, 32
Brake discIS 2000
Hub spacing 135 mm / 142 mm
Bearing4 deep-groove ball bearings- 3 x 61803, 1 x 61903
Sealing double contact seals
Clamping method quickrelease / thru-axle
ApplicationRace/ Cross Country/ Marathon/ Freeride/ All Mountain
Freewheel 8-/ 9-/ 10-/ 11-speed Shimano/Sram, 7-/ 8-/ 9-/ 10-speed Shimano/Sram, XD SRAM, Campagnolo

Description

KONG

The name of an Gorilla, weighing a ton, might sound a little martial for a light hub with 207 g. At that, when you arrange it with the front wheel hub King and with only 24 spokes to a microlight competition wheel. But it is strong as his namesake: No limit for biker weight. The 17mm axle is convertible from a quickrelease onto Maxle – or X-12 axle and vice versa. We mill, laser and assemble it completely in Buggingen and exchange each spare part.
Nothing is as good as it cannot be improved. Our Tune rear hub with the so far 15mm axle ore in future oversized and with 17mm really stiff.

Unique construction: due to adjustable play no bearing deadlock even at hardest lacing. Solid, uncomplicated, high-quality materials and precision bearings. Perfect manufacture – and absolut robust even under hardest conditions.

Our KONG is supported by 4 bearings and sealed 8-times.
The disc hub are for 6 holes/IS2000. Centerlock* hubs are available!

Available in all Tune anodized colours and white!

Due to local production spare part service guaranteed upto the smallest bolt.

Manuals

Montageanleitung als Explosionszeichung für Kong/Prince/Kong-MK/Singlespeeder/Fat-Kong

Download (98.83 KB)

tune FACTS

KUGELLAGER

Für unsere Naben verwenden wir speziell auf unsere Bedürfnisse abgestimmte Normlager. Das heißt: In der Breite und im Durchmesser handelt es sich um genormte Präzisions-Rillenkugellager. Das Innenleben wurde allerdings speziell für unsere Naben getuned. So kommt zum Beispiel ein spezielles Lagerfett zur Anwendung, wodurch wir die Reibung verringern und somit eine Verlängerung der Lebensdauer erzielen. Das innere Freilauflager stellt eine Besonderheit dar. Die Eigenschaften dieses Lagers wurden individuell an seine spezielle Funktion angepasst, um eine adäquate Tragfähigkeit zu gewährleisten. Für die beste Performance haben wir außerdem das Lagerspiel exakt auf unsere Naben abgestimmt. Vorteil: Sollte mal kein TUNE Präzisionslager verfügbar sein, kann ein Standardlager als temporärer Ersatz verwendet werden. Lager01

Hier bist Du richtig! Du brauchst geile Teile für Dein Rad >> klick hier!
Hier bist Du richtig! Du brauchst geile Teile für Dein Rad >> klick hier!

Lieferzeit: 3-4 days

Artikel hinzugefügt!
KONG


  • Contact

    tune GmbH | Im Mittelfeld 18
    79426 Buggingen
    Tel: +49 76 31 – 7 48 07 30
    Fax: +49 76 31 – 7 48 07 58
    www.tune.de

    Phone times: 09:00-12:00pm and 02:00-05:00am
    Friday at 09:00-12:00pm and 02:00-04:00am

  • Contact to the service

    Tel: +49 76 31 – 7 48 07 40
    tune service

    Phone times: Mondays, Wednesdays and Fridays from 8:30pm to 10:30pm

  • Subscribe here to our newsletter

© 2019, tune. Made with passion by fernsicht.media.
All right reserved.
Diese Website verwendet Cookies – nähere Informationen dazu und zu Ihren Rechten als Benutzer finden Sie in unserer Datenschutzerklärung am Ende der Seite. Schliessen Sie das Fenster um Cookies zu akzeptieren und direkt unsere Website besuchen zu können.